امروزه یکی از مهمترین بخشها در دنیای تبلیغات، تبلیغات اینترنتی میباشد. استفاده از بهترین روشهای تبلیغاتی منجر به موفقتر شدن کار در جهت افزایش بازدید سایت و به تبع آن، افزایش فروش محصولات میگردد. در این مقاله سعی شده است تا شما را با بهترین روشهای تبلیغاتی آشنا کنیم و بایدها و نبایدهای این روشها را به شما پیشنهاد نماییم.
راه حلهای ارزان برای افزایش بازدید وب سایت
این روزها هرکس میتواند یک وب سایت ایجاد کند و در واقع در حال حاضر، بیش از ۱ میلیارد وب سایت در سرتاسر جهان وجود دارد و هر ثانیه وب سایتهای جدیدی ایجاد میشود.
۱- موتور جستجوی بهینه ساز کلمات کلیدی (seo)
وقتی به دنبال پاسخ به یک سوال یا راه حل یک مشکل هستید، اولین منبع شما به احتمال زیاد گوگل است. اگر کلمات کلیدی مورد نظر خود را درست انتخاب کنید، جستجوگر گوگل میتواند منبع قدرتمندی برای بازدید وب سایت شما باشد. هنگامی که مشتریان بالقوه شما چیزی جستجو میکنند، به احتمال زیاد آنها از دو یا سه نتیجه بالاتر گوگل استفاده خواهند کرد. بنابراین مهمترین کار شما این است که کلمات کلیدی مربوط به وبسایت خود را به طور دقیق انتخاب کنید تا وبسایت شما در قسمت بالایی ظاهر شود. اینجاست که موتور جستجوی بهینه سازی کلمات کلیدی (seo) وارد میشود. از برنامه ریز کلمات کلیدی Google AdWords استفاده کنید تا کلمات کلیدی مربوط به وبسایت خود را پیدا کنید.
۲- پرداخت برای هر کلیک
تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PCC) روشی دیگر برای کارآمد کردن Google است، البته روشی با پرداخت پول امکان پذیر است. در اصل به جای این که وب سایت خود را به طور تصادفی در رتبه بندی موتورهای جستجوگر رها کنید برای هر کلیکی که تبلیغ شما هنگام جستجو در یک جستجوی Google یا وبسایت نمایش داده میشود هزینهای ثابت پرداخت میکنید.
۳- بازاریابی از طریق ایمیل
بازاریابی از طریق پست الکترونیکی ابزاری امتحان شده و واقعی برای برقراری ارتباط با مشتریان و یافتن موارد جدید است. این در اصل شامل جمع آوری آدرسهای ایمیل برای هر مشتری بالقوه و سپس به اشتراک گذاری مطالب، خبرنامهها، تبلیغات، تخفیفها و اطلاعات به عنوان روشی برای ایجاد روابط است. بازاریابی ایمیلی میتواند با به اشتراک گذاشتن محتوای جدید یا تبلیغات جدید، بازدید کنندگان گذشته را به وبسایت شما بازگرداند.
۴- وبلاگ نویسی
پستهای اصلی و مرتبط با وبلاگ را با وب سایت خود ادغام کنید. پس از تسلط بر وبلاگ خود به دیگران و نظرها و پاسخ دادن به آنها دقت کنید و به خوبی این کار را انجام دهید. نکته آخر این که گذاشتن نظرات متفکرانه و روشنگر در وبلاگهایی که دنبال میکنید خصوصا مطالب تاثیر گذار، راهی عالی برای جلب توجه نویسندگان وبلاگ و خواندن آنها است.
۵- ایجاد اینفوگرافیکهای شخصی
اینفوگرافیکها قابل کلیک و اشتراک گذاری هستند. آنها منبع بسیاری خوبی برای بک لینک به سایت شما هستند و ساخت و راه اندازی آنها بسیار ساده است. هنگام طراحی اینفوگرافیک و ترکیب آنها در سایت خود، کل مخاطبان خود را در ذهن داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که گرافیک برای همه کاربران قابل دسترسی است.
۶- پیوند متقابل
هرچه سایتهای بیشتری به شما پیوند دهند، موتورهای جستجو شما را مهمتر فرض میکنند و وب سایت شما را در نتایج جستجوی بالاتر رتبه بندی میکند.
۷- بازاریابی
یکی از بزرگترین ناامیدیها برای مشاغل کوچک آنلاین، اتمام مقدار زیادی از ترافیک بدون انجام خرید است. بازاریابی از طریق تبلیغات، از کوکیها برای ایجاد تبلیغات در سایتهای دیگر استفاده میکند و بازدیدکنندگان را به وب سایت شما مجذوب میکند.
۸- نشان (امضای) تجاری سازی
یک نشان جالب، جذاب و قابل تشخیص برای ایمیل، پستهای وبلاگ یا حتی عکسها، فیلمها و محتوای قابل اشتراک خود ایجاد کنید. این یک روش عالی برای این است که مردم بتوانند نشان شما را بشناسند و درک کنند و توجه آنها را به آدرس اینترنتی خود جلب کنید.
۹- استوری اینستاگرام
استوریهای اینستاگرام به طور مداوم بالاتر از صفحه کاربران ظاهر میشود. برای گرفتن دنبال کنندگان بیشتر، استوریهای اینستاگرامی را به اشتراک بگذارید و حتما اطمینان اصل کنید که نشان تجاری شما مشخص است و پیام شما به صورت مختصر و به یاد ماندنی است، زیرا این پستها کوتاه هستند و بعد از ۲۴ ساعت ناپدید میشوند.
۱۰- لینکدین
بسته به هدف و نشان وب سایت شما LinkedIn ممکن است یک ابزار اجتماعی عالی برای هدایت ترافیک باشد. با تکمیل نمایه جالب و ایجاد اتصالات از آن استفاده کنید. افراد با نفوذ در زمینه خود را دنبال کنید و به گروههای مربوطه بپیوندید (یا آنها را ایجاد کنید) و اغلب از وبلاگ و وبسایت خود (با پیوندها) مطالب ارسال کنید. به طور مرتب در مورد سایر پستها کاملاً اظهار نظر کنید (قرار گرفتن هرچیزی در کنار نام شما به ترافیک مستقیم به وبسایت شما کمک میکند)، نگران ارسال مستقیم تبلیغات خود برای دیگران نباشید.
۱۱- مکانهای Bing
Google ممکن است منبع بزرگی در این بخش باشد اما سایر موتورهای جستجو و دایرکتوریها نیز وجود دارند و افراد (شاید مشتریان بالقوه شما) از آنها نیز استفاده کنند. فراموش نکنید که تجارت خود را در Bing Places یکی دیگر از ابزارهای تبلیغی آزاد، لیست کنید.
۱۲- ارسال به موتورهای جستجو
وقتی وب سایت خود را ایجاد میکنید یا محتوای جدیدی به آن اضافه میکنید به مدت یک هفته یا بیشتر توسط موتورهای جستجوگر اصلی پیدا و نمایه سازی میشود و در نتایج جستجو ظاهر میشود. اگر مایل هستید که زودتر نشان داده شوید (یا میخواهید سایت خود را پیدا کنید) میتوانید آدرسهای اینترنتی را به صورت دستی به گوگل، بینگ و یاهو ارسال کنید (یاهو از همان موتور جستجوی Bing استفاده میکند و ارسال به بینگ به معنای ارسال به یاهو است). اگر میخواهید به طور همزمان به چندین موتور جستجو و برخی از سایتهای پر بازدید با استفاده کمتر ارسال کنید وب سایتی مانند Submit Express وبسایت شما را به صورت رایگان به دهها موتور جستجو ارسال میکند که Google نیز یکی از آنهاست.
۱۳- Google+
در حالی که Google ممکن است تقریباً در هر عرصه از وب فرمانروا باشد، اما در بازار رسانههای اجتماعی کمی فاقد آن است. Google+ ممکن است به اندازه فیس بوک و اینستاگرام محبوب نباشد اما به هر حال صفحهای برای شغل خود در آن ایجاد کنید. انجام این کار برای کمک به رابطه شما با Google است و به افزایش بازدید سایتتان کمک میکند. این امر با Google نوعی اعتماد ایجاد میکند و میتوانید پیوندی را از وبسایت خود به صفحه Google+ خود وارد کنید و فوراً سایت شما را با Google نمایه میکند.
۱۴- یوتیوب
ایجاد فیلم و آپلود آنها در YouTube میتواند محتوای شما (و پیوندهای وبسایت شما) را در اطراف خود YouTube پخش کند و از آنجا Google محتوای شما را فهرست بندی و جستجو میکند. شما میتوانید آن را در وبلاگ خود جاسازی کرده و در حسابهای رسانههای اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
آکادمی دیجیتال مارکتینگ سئو امید عسکری خدمات تخصصی سئو و بهینه سازی سایت و دیجیتال مارکتینگ را از طرف یک دانشمند ایرانی ارائه میدهد. این آکادمی توانسته با موفقیت در بحث فروش و بازاریابی اینترنتی دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارد و آموزشهای لازم را ارائه دهد.
درباره این سایت